6 Makanan yang Ada di Dapur Mencuci Hati

Dengan gaya pemakanan kita pada hari ni yang agak kompleks tapi ‘segera’ berbanding zaman tok nenek moyang kita, tak terkejut lah kita kalau dikatakan tahap kesihatan hati dikalangan kita agak tak sihat sebenarnya. Malah, kita sendiri tak sedar tahap kesihatan hati kita dah capai tahap kritikal, melainkan bila dah kena buat appointment dengan doktor. Maka […]

Continue Reading

Cara Terbaik Untuk Detoks

Berdetoks adalah sangat bagus tau, sebab proses in akan mencuci tubuh kita dari segala kekotoran yang dikumpulkan selama ni. Relah kan, melainkan diet harian kita adalah bersih dan bebas dari sebarang pengawet at least rasanya tak perlu nak susah payah detoks. Begitu juga dalam memilih resipi dan kaedah setoks yang sesuai, ia bergantung kepada keperluan […]

Continue Reading

Penyelesaian Untuk Jerawat, Rambut Gugur, Malah Untuk Kurus

Masalah dan tanda kekurangan zinc biasa orang tak dengar kan? Kerana ia adalah salah satu nutrisi mikro yang tak berapa diambil peduli, namun sangat besar manfaatnya dan juga untuk kegunaan tubuh untuk berfungsi dengan lancar. Kalau dibaca senarai kekurangan zink ni, saya jamin 99% anda ada simptom-simptom seperti ini. Like dan share jika bermanfaat! 20 […]

Continue Reading

Jumlah Karbo dalam Makanan, Sayuran, dan Buah

Dalam entri kali ini saya kongsikan serba sedikit jenis-jenis makanan dan sayuran serta buah-buahan yang boleh diambil ketika berAtkins. Ini sebagai panduan asas ya dan bukan pengiraan secara mutlak sebab lain produk, lain nilai karbo dia dan lain cara masak, lain gak lah nilai karbo dia. Korang boleh tengok2 resipi yang sesuai dan lagi baik, […]

Continue Reading