Hati Aku Kotor Betul, Kena Detoks Dengan Apa?

Hati, berapa ramai yang ambil pot dengan kesihatan hati kita? Rasanya hati yang berkait dengan emosi yang kita selalu sibuk kan? Hihi.. Saya pun tak sangat sebenarnya sebelum ni (ceh) tapi selepas mengetahui en.somi dan mama ada simptom-simptom yang berkaitan dengan masalah hati, tergerak juga untuk ambil peduli kesihatan hati ini. Like dan share jika […]

Continue Reading

Dahlah Mahal, Tak Menarik Pulak Tu

Acapkali bila saya berkongsi dengan kawan-kawan atau pelanggan tentang kebaikan Shaklee, sudah tentu mereka berminat (katanya, “apa-apa boleh rujuk ke sis sebab tak kedekut ilmu”..ehem..) tetapi bila masuk ke bab harga mereka akan mula berkira-kira samada berbaloi ke tak. Umpamanya, bagaikan segala kepentingan dan manfaat yang dibincangkan sebelum tu tertakluk kepada harga yang murah. Benarkah? […]

Continue Reading

Salah Satu Khasiat Kalsium Dan Anda Pasti Tak Jangka Apa Manfaatnya

Kalsium yang biasa dikaitkan dengan kekuatan dan ketumpatan tulang yang sihat (agar tidak mudah rapuh dan patah), mengelakkan sakit dan lenguh-lenguh badan, menambahkan kealkalian badan, maintain mood, serta mengurangkan sakit sengugut; kini telah dibuktikan dalam beberapa kajian bahawa kalsium amat berguna jika ada mahu kurus dengan cepat dan sihat. Like dan share jika bermanfaat!

Continue Reading

Anda Kekurangan Kalsium Sebenarnya

Kekurangan kalsium dalam tubuh berlaku tanpa disedari dan kebanyakan dari kita tidak mengambil kalsium dengan secukupnya, melalui diet harian kita. Apatah lagi, kalsium adalah salah satu nutrisi yang utama – tulang kita sendiri dibina dengan kalsium. Hasilnya, pelbagai masalah dan simptom akibat kekurangan kalsium terjadi seperti gigi dan tulang rapuh dan mudah patah, badan berasid, […]

Continue Reading

Darah Tinggi ; 5 Tanda Utama Anda Berisiko Menghadapinya

Kalau cerita pasal darah tinggi memang dah jadi kebiasaan sampai kita pun macam tak berapa nak hairan dah.    Yalah, darah tinggi (juga dikenali sebagai strok atau hipertensi) adalah salah satu daripada pnyakit kronik yang kerap berlaku kat sini (sakit jantung, diabetes, dan kanser). Tapi darah tinggi bukan boleh dibuat main woo.. sebab ia adalah […]

Continue Reading