Berpuasa Membantu Gastrik Dengan Intermittent Fasting

Mesti terfikir bagaimana berpuasa membantu gastrik jugak kan? Selalunya masa bulan puasa orang yang gastrik akan mengelak sedikit kan. Tapi ia sebenarnya salah satu cara untuk mengurangkan simptom dan kekerapan, malah tahap keseriusan gastrik korang. Baca lanjut kalau nak tahu. Tentang Intermittent Fasting Intermittent fasting (IF) ni sama ja prinsipnya macam berpuasa yang kita buat […]

Continue Reading

Bagaimana Senaman Membantu Untuk Gastrik´╗┐

Betulkah senaman membantu untuk gastrik yang saya alami? Bergantung kepada jenis senaman yang dilakukan, mengamalkan rutin senaman secara konsisten boleh membantu untuk mengurangkan isu dan simptom gastrik yang dialami. Sungguh. Sebab min sendiri pun amalkan juga. ­čśÇ Bercerita tentang gastrik ni takda lain selain sakit. Mana taknya, makan itu tak kena, makan ni pun salah, […]

Continue Reading

Bagaimana Tekanan Menyebabkan Gastrik Dan GERD

gastrik, gerd, punca gastrik, pedih perut, sebu, tekanan,

Baru tahu, selain pemakanan, tekanan menyebabkan gastrik dan GERD datang juga tau. Tau pun sebab anak bergusti dekat perut maknya. Asalnya Shai ingat dah habis dah isu gastrik yang dialami dan tak datang sejak lama, tak sangka beberapa hari kebelakangan ini datang juga serba sedikit simptom gastrik seperti perut cepat panas dan angin naik ke […]

Continue Reading