5 Manfaat Kurus untuk Menganjak Paradigma Anda

Jujurnya, siapalah yang tidak mahu kurus. Tanya sesiapa saja sahaja jauh dalam hati pasti teringin nak slim dan cantik.

Tengok gambar artis yang slim kita cemburu, tengok rakan (lagi2 mak anak 4) yang body mantap kita rasa rendah diri, mulalah terdetik di hati yang bukan2.

 
Sampai bila nak cemburu tengok orang lain kurus..
Namun begitu, bagi saya ia bukannya mustahil, dan pastinya tak berhabis riban2 pun.

5 Manfaat Ringkas Kurus yang Patut Anda Tahu

Buka sahaja sebab nak cantik, banyak lagi manfaatnya kalau kita kurus (atau dengan kata lain, mengurangkan lebihan berat badan yang tidak perlu).

Dengan badan yang kurus, anda sebenarnya 1) lebih mudah bergerak ke sana ke mari dah lebih fleksibel dalam kehidupan seharian.

Percaya atau tidak; 2) bernafas pun lebih mudah! Kerana kurangnya lemak dalam tubuh (khususnya di sekeliling organ) memudahkan paru-paru untuk mengembang dan menyedut udara dengan secukupnya – takdalah termengah-mengah lagi!

Selain itu, tubuh yang takda lebihan berat badan ni, kuranglah sket beban lutut nak tampung berat extra, seterusnya 3) mengurangkan kebarangkalian nak cedera. Ni cerita benar tau, berapa ramai yang menderita lutut sakit, tulang senang terkehel bila kena bergerak aktif dengan tiba2?

Kurangnya lemak dalam badan juga 4) mengurangkan risiko untuk mendapat penyakit seperti yang berkait dengan jantung dan risiko darah tinggi.

Dan apa yang pasti, 5) kualiti hidup anda juga bertambah baik dengan badan yang kurus. Anda lebih ceria bertenaga, yakin, dan sentiasa positif.

 
obesity
Contoh penyakit yang anda BERISIKO untuk dapat jika terlebih berat badan

Susah nak kurus?

Pada pendapat saya, tiada yang mustahil dan pastinya tidak mustahil anda juga boleh kurus. Dah berapa ramai yang telah buktikan yang mereka telah berjaya kurus dengan menggunakan bantuan tambahan seperti set kurus ini.

Atau dengan kata lain, mengurangkan berat badan yang terlebih2 tu, yang anda sebenarnya tak perlu pun!

Maksud mengurangkan berat badan ialah dengan menumpukan kepada pembuangan lemak-lemak yang degil kerana tubuh anda tidak memerlukan sebegitu banyak. Malah, lemak yang anda perlukan adalah lemak yang sihat (cam minyak zaitun, vco, minyak omega-3, dll) dan bukannya lemak tepu2 yang bersepah di pasaran.

Jadi, buat apa anda nak mengusung lebihan lemak tu ke hulu ke hilir?

Tepuk perut, tanyalah lemak-lemak tersebut. 🙂

Jika anda mahu lakukan perubahan yang terbaik untuk kurus tahun ni (bulan ni terus pun boleh!), terjah sini untuk tahu bagaimana caranya. Saya jamin, dalam sebulan anda akan nampak hasilnya, dan perhatikan orang lain melopong tengok diri anda yang baru!

Khusus untuk ibu yang masih menyusu dan mahu kurus dengan selamat pada masa yang sama, banyak faktor yang perlu diambil kira kerana menyusu itu sendiri melibatkan banyak faktor dan pihak terlibat (iaitu anak anda yang menyusu kerana mereka masih sensitif). Untuk itu Shai ada sediakan satu ebook khas untuk ibu menyusu, yang mahukan solusi sesuai untuk kurus, dan kekal kurus. 🙂 (Shai sendiri tak suka kurus sekejap2, tak elok untuk badan sebenarnya tau).

Update terkini. Atas permintaan ramai dan feedback yang bertalu-talu; Shai sedang edit, tambah dan mantapkan lagi ebook Atkins untuk Ibu Menyusu, edisi ketiga dan terakhir, seperti gambar di atas. dan sukacitanya ia DAH SIAP! Yeay!

Screenshot kandungan seluruh ebook ini. Banyak kan? Lengkap untuk kegunaan anda 😀

 

Ebook ini agak tebal, shingga 70m/s, dan lengkap untuk anda merujuk, tambah pengetahuan, serta gunakan alat/tools yang diperlukan untuk untuk capai berat ideal dan kekalkannya. Shai ulang, ebook ini agak tebal, agar membantu anda di mindset yang betul sebelum bermula proses kurus, selain memastikan ebook ini berbaloi dengan apa yang anda bayar. Jangan risau, harganya dah ditetapkan sebagai berpatutan dan pelaburan sekali seumur hidup. Klik sini untuk maklumat lanjut mengenai ebook Atkins untuk Ibu Menyusu ini.

Like dan share jika bermanfaat!

Artikel Berkaitan

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge