Bagaimana Minum Sirap Boleh Membantu Kencing Manis?

Penyakit kencing manis ni dah terlalu biasa dalam masyarakat kita. Yang boleh membuatkan kita berisiko untuk termasuk dalam statistik kencing manis sekali adalah semestinya kerana faktor pemakanan (makanan Malaysia simply tangkap leleh!) yang bisa menaikkan paras gula dalam darah (selain faktor keturunan).

 
Kalau kita berasa cepat haus, cepat penat, luka lambat pulih, apa lagi berat badan berkurang walaupun makan banyak – hati-hatilah, anda mungkin menghidap diabetes.

adakah anda juga menghidap diabetes?

 
Saya sendiri tak kena diabetes, tapi agak juga ahli keluarga terdekat saya yang terkena:
  • Arwah nenek (sebelah mama) meninggal sebab penyakit ni,
  • paksu saya punya mentua dah kena potong kaki sikit sebab diabetes (adik mentua tu jugak kena diabetes. Tak ambk insulin tapi makan ubt herba apa entah, keding jadi badannya..)
  • atuk saya pulak baru diagnos kena kencing manis (walaupun tabiat dia suka makan ulam, pun terkena jugak), dan last sekali,
  • ayah mentua saya kena jugak (sejak sebelum saya kawin lagi) – belajar jugak akhirnya nak inject2 insulin shots ni.
 
Ramai kan? Ni lah tanda diabetes tu sangat biasa dikalangan orang kita. Tapi takkan kita nak biarkan aje. Seksa tau diabetes ni. Hari2 kena cucuk 2,3 kali, makan berpantang, kalau dah teruk bernanah tubuh nnt.
 
Tapi jangan takut kerana kencing manis boleh dicegah dan tak semestinya asal kencing manis sampai kena potong kaki.
 

Bagaimana mencegah diabetes dengan berkesan?

 
Pemakanan yang sihat dan senaman yang kerap adalah kunci utama untuk menghalau diabetes dari melekat kepada kesihatan kita. Dengan pemakanan yang cukup khasiat dan zat membantu kita untuk mendapat nutrisi yang cukup dan juga memberikan berat badan yang ideal.
Antara cara pemakanan yang boleh dicadangkan adalah dengan mengamalkan diet Atkins, kerana diet ini mengutamakan sumber protein dan karbohidrat kompleks (bergantung kepada fasa anda dalam diet ini), dan juga tidak menggangu glukos dalam darah anda.
Satu lagi langkah yang anda boleh lakukan, adalah dengan mengamalkan Vivix – terbukti untuk mengurangkan dan seterusnya menyembuhkan anda daripada diabetes.
 
Vivix mengandungi kepekatan polifenol dan anti-oxidant yang sangat tinggi untuk membantu tubuh anda melalui
  • meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap insulin semulajadi dan mengawal paras gula dari naik mendadak dan banyak dalam darah
  • mengaktifkan penghasilan enzim SIRT1 utnuk mengawal pengeluaran insulin dalam tubuh
Indeks-Glisemik
Kesan vivix boleh dilihat di garisan biru gelap, di mana paras gula lebih stabil dalam tubuh

 

Beza Vivix ini berbanding ubatan lain, nutrisi ini bekerja terus ke dalam setiap sel (dalam kes ini, yang berkaitan dengan kencing manis) untuk memulih dan membunuh segala ancaman yang ada dalm setiap sel di tubuh anda.
Hanya 1 sudu setiap hari (selepas sarapan) untuk kesan positif terhadap diabetes.
 
BEBAS dari diabetes!
 
Terbukti, sirap ajaib ini mampu menyembuhkan anda dari diabetes, dan juga menyembuhkan pelbagai penyakit lain seperti darah tinggi, nyanyuk, dan sakit jantung.
Jadikan Vivix ini sebagai satu ikhtiar anda untuk melawan dan bebas kencing manis. Sampai bila lagi nak tengok bacaan gula tinggi belaka?
Like dan share jika bermanfaat!

Artikel Berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge