Persediaan Untuk Ramadan Yang Shai Buat

Tak macam dulu-dulu, Shai lebih suka tunggu bulan puasa dari hari raya. Selain amalan masa ni berganda-ganda dapat pahala, makanan pun sedap sebab banyak jenis lauk boleh dicuba. cuma tu lah, nak tahan masa siang hari tu boleh lembik juga badan (tambah lagi Shai ni jenis makan kerap – kuat makan sebenarnya). Jadi mungkin cara persediaan ini juga boleh membantu anda juga. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

5 Tips Mudah Untuk Tajamkan Minda Anda

Selain gemuk dan kulit kedut (hehe), benda yang Shai agak takut adalah bila minda atau daya ingatan semakin lemah tanpa disedari atau diketahui puncanya. Mana taknya, sebab hobi Shai ni gemar berfikir (berangan jugak sebenarnya), jadi kalau ada masalah berkaitan minda Shai akan cepat-cepat cari punca dan solusinya.  Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Ikea Hack Dekat Rak Besi Hyllis

Amboi, sejak banyak surf2 ni bukan main dok cari cara terbaik untuk hack perabot ikea yang ada ni. Dan antara yang paling menjadi perabot kegemaran Shai selepas sofa Klippan (yang biasa punya, kureng sket dengan leather) ialah rak Hyllis. Lepas dah beberapa kali pasang (ada 3 rak dekat rumah kot, dan Shai planning nak tambah lagi. Hehehehe), Shai berani nak hack serba sedikit rak Hyllis yang ada. Cer tengok, mana tahu korang pun boleh guna. 😀 Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!