Tugas di Dapur Mengikut Umur Anak

Ha.. ni lah info yang paling wajib saya kena ingat bila anak-anak saya dah umur 4 tahun ++. Mudahkan kerja ibu di dapur (boleh kata 1/2 dari hidup ibu/isteri kat dapur kan?) jadi sedikit sebanyak boleh membantu ibu di dapur, apa lagi,memberikan satu bentuk didikan untuk anak bila dia dewasa nanti (psst..lelaki yang pandai di dapur laku keras tau!).

Satu lagi ni ha, kenapa saya beriya-iya nak suruh anak tolong saya di dapur?

Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Mula Memasak Lepas Tercabar Tengok Masterchef

Baca headline tu konfom korang rasa a bit skeptical – saya boleh bayangkan – tapi  tak mengapa kerana jawapan kepada persoalan dan pertanyaan yang bermain di minda ada jawapannya.  Lepas baca konfom korang terkejut punya lah.

Oke, sebermulanya kisah (yang dipendekkan sedikit) masa kita preggy tu kita dok kat rumah mentua.
Masa tu masih lagi awal2 bulan, orang kata masih dalam first trimester gitu. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!