Bila Perempuan Datang Bulan..

Benda ni bukan boleh buat lawak wei.. Kalau perempuan dah datang bulan memang kena tatang lah sebaik mungkin. Sebab sekejap aja moody akan berbolak-balik dan yang jadi mangsa adalah orang yang disebelahnya. Bunyinya kejam kan?

Bukanlah kerana period tu sendiri, tapi kerana simptom yang berada bersama-sama ketika didatangi darah tu yang boleh buat hidup sedikit terseksa, dan hanya yang melaluinya tahu akan azabnya, iaitu premenstrual syndrome (PMS). Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Anda letih? Mungkin anda perlukan ni. 5 sebab mengapa

Jadi orang yang sibuk nampak sangat hebat, tapi sebenarnya payah tau. Otak kena sentiasa ligat befikir (apa nak buat, kejar deadline, anak macam mana), badan pun kena sentiasa bergerak pantas je. Kalaulah boleh dipanjangkan masa dalam sehari tu, rasanya ibu-ibu dan wanita yang sibuk akan minta dulu!

Tak perlulah mengharapkan yang mustahil kalau ada produk yang boleh ‘menambahkan’ masa anda untuk produktif. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Adakah anda sering rasa letih?

“malasnya nak bangun….. tak nak pergi kerja hari ni boleh tak…..” Berapa kali agaknya kita ungkapkan ayat ini dan berapa kali kita terfikir apakah yang berlaku sehingga kita rasa malas sangat-sangat-sangat nak teruskan kerja dan rutin harian kita. Kalau saya katakan tubuh anda berada dalam keadaan kronik dan berpotensi untuk bahaya, anda percaya tak? Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!