7 Cara Untuk Surirumah Untuk Banyak Masa Dan Setel Banyak Kerja

Apakah cara untuk surirumah banyak masa? Suri rumah jika ditanya tentang tugas mereka mesti mereka akan jawab “takkan pernah habis”. Mana taknya, baru ingat dah setel semua kerja rumah ada pula benda lain nak kena hadap; baru 5 minit dah kemas ruang tamu kejap lagi anak sepahkan mainan di situ. Haha.. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Senarai Penuh Kegunaan Soda Bikarbonat

Antara item yang menjadi kegemaran Shai, ialah soda bikarbonat ni lah. Punyalah peberet, sampai dibeli stok beso dan asingkan dalam beberapa bekas untuk kegunaan rumah. Kenapa? Sebab soda bikarbonat ni item yang mempunyai banyak fungsi dalam kehidupan seharian, dan Shai kumpulkan dalam satu senarai penuh, untuk rujukan korang. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Tip Jimat Masa, Packing Baju 1 Malam

Kegemaran shai sekeluarga bila nak berjalan-jalan di hujung minggu adalah keluar dari bandar. Dan selalunya tak rancang pun – kebanyakannya adalah spontan dan lebih kepada exploration on the go. Untuk itu shai sentiasa bersiap sedia dengan buat satu cara memudahkan iaitu dengan packing baju untuk 1 malam dalam beg, sebagai langkah bersedia. Yelah, jadi perempuan banyak benda kena fikir. Dengan anak? Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!

Persediaan Untuk Ramadan Yang Shai Buat

Tak macam dulu-dulu, Shai lebih suka tunggu bulan puasa dari hari raya. Selain amalan masa ni berganda-ganda dapat pahala, makanan pun sedap sebab banyak jenis lauk boleh dicuba. cuma tu lah, nak tahan masa siang hari tu boleh lembik juga badan (tambah lagi Shai ni jenis makan kerap – kuat makan sebenarnya). Jadi mungkin cara persediaan ini juga boleh membantu anda juga. Continue Reading

Like dan share jika bermanfaat!