Perlu ke makan Lecithin untuk diet Atkins?

Dalam macam-macam diet yang wujud sekarang ni, siapa tak kenal diet Atkins? Famous tau.. lagi-lagi ada kelab Atkins kat Malaysia yang aktif ni.
 
Grup ini sangat aktif, testimoni ‘sebelum selepas’ dari ahli-ahli yang join memang boleh buat kita semangat nak follow cara diet Atkins. Mana taknya, gambar selepas tu memang besar perbezaannya. Slim menyengat!
 
Walaupun ramai teruja dengan diet Atkins, ada yang masih samar-samar dengan penggunaan supplemen ketika berdiet clean ni. 

 
Yelah, ada yang makan supplemen untuk bagi kulit gebu2 lah, ada yang makan untuk mantapkan memori (biasa ni student.hehe), ada gak yang makan supplemen untuk cepatkan pembakaran dan pembuangan lemak tu, lagi2 supplemen Lecithin yang kontroversi sket.
 

Perlu ke makan supplemen masa berAtkins ni?

 
Ya. Anda perlu jika anda ingin mahukan hasil yang cepat. Lebih-lebih lagi ketika fasa induksi dimana secara tak langsung booleh memendekkan fasa tersebut ke dua minggu. 
 
Kerana fasa induksi agak strict cara pemakanan (TIDAK BOLEH nasi, roti, dan makanan berkanji), tubuh kita akan  berasa tidak selesa (pening, letih giler, loya2) sebab ketika itu tubuh tengah nak adaptasi dengan cara pemakanan baru di samping memulakan proses bakar lemak sebagai sumber tenaga (dah kena limit nasi dgn roti, mana lagi nak cekau buat tenaga kan).
 

Bak kata Dr.Atkins sendiri ““Don’t even think of getting along without them!” (jangan lakukan diet tanpa supplemen apa pun!)

 
Kerana fasa ini sangat meletihkan, supplemen multivitamin seperti VitaLea berguna untuk lawan balik rasa tidak selesa tu.
 
Satu lagi supplemen yang biasa orang ambil ketika berAtkins tapi agak kontroversi Lecithin.
 

Kenapa dengan Lecithin dalam Atkins ni?

Lecithin ni berfungsi sebagai pencair lemak dan kolesterol sehingga titisan kecil (dipanggil emulsifikasi) untuk memudahkan tubuh kita menggunakannya untuk pelbagai mekanisme biologi (kalau besar nak kena pecahkan dulu, leceh), dan juga membantu hati untuk proses lemak dengan lebih cekap dan pantas untuk digunakan sebagai tenaga.
In a way, boleh kata Lecithin ini adalah satu bentuk fat burner untuk tubuh kita.
 
Lecithin juga digunakan untuk monitor dan mengawal (ala-ala supervisor) aliran nutrien dan juga bahan buangan dalam dan luar SETIAP SEL.
 
Kontroversi penggunaan Lecithin ni datang dari kajian yang dilakukan oleh universiti Vanderbilt; mengatakan tiada kaitan utama Lecithin dengan weight loss ni.
 

Pada pendapat saya, lecithin bukan lah punca asal kita kurus, ia hanyalah sebagai satu pemangkin untuk tubuh kita proses lemak, di mana ia juga membantu anda untuk kurus (jauh beza tu..).

 
lecithin atkins
terbukti jadi, saya sendiri mengamalkannya ketika berAtkins
 
Extra lecithin yang diambil akan digunakan oleh hati (untuk bekerja lebih cekap) dan juga digunakan tubuh untuk kaut2 lemak degil kt kulit tu – slim lah jadinya.
 
Lebih-lebih lagi dalam diet Atkins kita pengaruhi tubuh kita untuk bakar lemak2 tuh, Lecithin akan bantu supaya proses itu akan lebih cepat.
 
Tengok akak ni kurus dengan kombinasi diet Atkins dan Lecithin. Hanya 3 BULAN untuk slim dan mantap macam tu.
 

Anda perlukan Lecithin jika anda mahukan result kurus yang cepat dan selamat.

 
Harga sebotol Lecithin adalah RM52.50 (SM), mengandungi 180 kapsul.
Anda hanya perlu makan 6 biji sehari (3 biji X 2) selepas makan untuk kesan efektif.
 
Oh, terlupa pula saya, dengan pengambilan Lecithin anda juga lebih lawas ketika membuang (masalah biasa ketika awal2 dalam fasa 1 dan 2). 😉
Like dan share jika bermanfaat!

Artikel Berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge